Wpadka z "lub" w dokumentacji pracowniczej. Nie wiadomo jak przechowywać część dokumentów
Dodano: 2019-01-17 10:52:32
Nie wiadomo, czy firmy mogą przechowywać niektóre akta pracownicze w formie papierowej, a inne – w wersji elektronicznej. Resort pracy i PIP przygotowują wspólne stanowisko.
Nowe zasady przechowywania dokumentacji obowiązują od 1 stycznia 2019 r. Firmy mogą ją prowadzić w formie papierowej lub cyfrowej. Nie jest jednak jasne, jak należy rozumieć to „lub”. Przepisy nie przesądzają, czy należy się zdecydować na jedną formę i przechowywać wszystkie dokumenty np. wyłącznie na papierze, czy niektóre z nich (np. wnioski urlopowe wysyłane e-mailem) mogą być gromadzone w wersji elektronicznej. To kwestia kluczowa z punktu widzenia kadrowych. Dlatego DGP skierował do resortu pracy pytanie: czy możliwe jest prowadzenie dokumentacji w dwóch postaciach jednocześnie?
– Kwestia ta jest obecnie przedmiotem analizy oraz uzgadniania wspólnego stanowiska z Państwową Inspekcją Pracy. Udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie będzie możliwe dopiero po jego ustaleniu – odpowiedziało Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Korzystając z naszych serwisów www.popon.pl,www.ekspertpopon.pl, udostępniasz Swoje dane, w tym: adres IP Twojego urządzenia inne dane pozyskiwane na podstawie plików cookies.Korzystając z zastrzeżonej części serwisu (Ekspert POPON) udostępniasz również swoje dane: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres zamieszkania, adres mailowy, a także numer elefonu. Administratorem tych danych jest Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych (POPON), ul.Szpitalna 6/23-24, 00-031 Warszawa, tel. 22 620-32-02 w.120, biuro@popon.pl. Twoje dane osobowe, są gromadzone aby umożliwić korzystanie z serwisów POPON: dopasowywać wyświetlane komunikaty, treści i reklamy do potrzeb pracodawców osób niepełnosprawnych, zapewniać bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządzać systemami teleinformatycznymi oraz ochroną. Są one pozyskiwane w sposób automatyczny i warunkują uruchomienie serwisu. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes POPON jako organizacji reprezentującej interesy pracodawców osób niepełnosprawnych – zgodny ze statutowymi celami organizacji. W szczególności ma to na celu kierowanie do pracodawców aktualnej i rzetelnej wiedzy o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. W ramach realizacji usługi Ekspert POPON Twoje dane są przetwarzane w celu realizacji umowy na świadczenie usługi informacyjnej. Niepodanie danych wymaganych w serwisie rodzi konsekwencję postaci odstąpienia od umowy na świadczenie usługi. Podstawą gromadzonych danych w ramach usługi Ekspert POPON jest również obowiązek prawny rejestrowania sprzedaży oraz opodatkowania jej na podstawie przepisów wyrażonych w ustawie o rachunkowości oraz obowiązujących w Polsce przepisach podatkowych (ustawa o podatku od towarów i usług, ustawa o podatku od osób prawnych oraz ustawa od osób fizycznych).Czytaj więcej...