29 mar Niełatwa praca zdalna, czyli pracownicy na home office pozostawieni sami sobie
Pracownicy i pracodawcy mieli 2 lata, aby przyzwyczaić się do pracy zdalnej. Nadal jednak podstawowe kwestie kuleją. Tylko co czwarty pracownik na home office ma służbowego laptopa, a co piąty korzysta z narzędzia online do komunikacji wewnętrznej.
Jak wynika z raportu CBRE, co piąta osoba nie otrzymała żadnego wsparcia od pracodawcy przechodząc na pracę zdalną. Co więcej, ekwiwalent finansowy na pokrycie kosztów prądu czy internetu otrzymuje ledwie 7 proc. badanych.
– Praca zdalna wciąż stanowi wyzwanie. Zwłaszcza jeśli chodzi o gotowość środowiska domowego do realizacji aktywności zawodowych. Trudności dotyczą m.in. problemów z infrastrukturą i technologią, przestrzenią do pracy czy komunikacją. Jednocześnie respondenci zgłaszają ograniczone wsparcie otrzymywane od firm w kwestiach infrastrukturalnych – mówi Małgorzata Niewińska, szefowa działu środowiska pracy i zarządzania zmianą w CBRE.
cały artykuł
autor: Michał Duszczyk
źródło: https://firma.rp.pl/