25 kwi Fundacja Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych FAZON zaprasza na konferencję inaugurującą Lodołamacze 2024 oraz warsztaty dla osób z niepełnosprawnościami – Wrocław 7 maja 2024 r.
Fundacja Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych FAZON
zaprasza na konferencję inaugurującą Lodołamacze 2024
Oraz warsztaty dla osób z niepełnosprawnościami
pt. Wiosna według Multisensorycznej przestrzeni Ekoplastycznej
7 maja 2024 r. godz. 1100-1400
Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej we Wrocławiu,
ul. Dobrzyńska 21/23,
sala konferencyjna nr 510 na V piętrze
Warsztaty poprowadzą:
Anna Kacperkowicz
Jest psycholożką i jest w spektrum autyzmu. Ukończyła pięcioletnie jednolite studia magisterskie z psychologii klinicznej. Na co dzień pracuje w jednej z wrocławskich poradni psychologiczno-pedagogicznych i w przedszkolu specjalnym Publiczne Przedszkole Specjalne „Wesołe Żabki”.
Diagnoza osób w spektrum to jej pasja, a wręcz fiksacja. Na bieżąco dokształca się w zakresie nowinek o spektrum. Uważa, że autyzm jest neurotypem, a nie zbiorem deficytów. Jest naturalnym sposobem funkcjonowania mózgu, ale może on powodować problemy w zakresie codziennego funkcjonowania, jako że osoby neuronietypowe są mniejszością. W tym celu figuruje w klasyfikacji chorób i zaburzeń, aby osoby z autyzmem mogły otrzymywać odpowiednią pomoc.
Na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje, zwłaszcza te dotyczące diagnozy. Posługuje się między innymi takimi narzędziami, jak: Skala Inteligencji WISC-V dla dzieci, Skala Inteligencji Stanford Binet 5, Protokół Obserwacji do Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu ADOS-2, Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Profil Psychoedukacyjny PEP-3 PL. Ponadto ukończyła między innymi: kursy dotyczące określana poziomu rozwoju psychoruchowego dzieci, studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju, neurosensomotoryczną integrację odruchów oraz terapię neurotaktylną według S. Masgutovej, studia podyplomowe z obszaru pedagogiki, SAZ – stosowana analiza zachowania – tylko po to, żeby wiedzieć dlaczego nigdy jej nie użyję w swojej pracy W zawodzie pracuję od momentu skończenia studiów.
Pracuje głównie z dziećmi i młodzieżą w spektrum, ale też z dziećmi z wadami genetycznymi i porażeniem mózgowym. W jej pracy od zawsze było neuroróżnorodnie.
Kinga Gellert
Pedagog specjalny w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej oraz oligofrenopedagogiki, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Pracowała w poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 we Wrocławiu, na stanowisku pedagoga.
Specjalizuje się w obszarach:
- komunikacja alternatywna AAC,
- strategia dr M. Grycman,
- Metoda Dobrego Startu – wg. prof M. Bogdanowicz,
- Multisensoryczna Przestrzeń Ekoplastyczna,
- Terapia ręki z diagnozą,
- Nauka czytania,
- Metoda symultaniczno-sekwencyjna wg. prof. J. Cieszyńskiej,
- SAZ- stosowana analiza zachowań wg. Centrum Terapii Behawioralnej B.Ignaczewskiej,
- Trening Umiejętności Społecznych,
- studia podyplomowe: zarządzanie w oświacie, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, terapia pedagogiczna, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- diagnosta ados-2,
- studentka psychologii.